Online verkopen

30-10-2015

Dit artikel is geschreven door:

Bedrijven zetten steeds vaker hun eigen website in als extra verkoopkanaal. Bij 35 procent van de bedrijven kunnen klanten ook online producten bestellen of reserveringen maken. In 2012 kon dit nog maar bij een kwart van de bedrijven.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag publiceert. Bij reisbureaus, hotels, bungalowparken en campings is dit percentage aanzienlijk hoger. Daar heeft bijna 90 procent van de ondernemingen een website waarop ook direct geboekt kan worden.

Bij ruim de helft van de bedrijven in de handel kan online iets besteld worden. Daarbij gaat het vooral om detailhandel. Verkoop via internet groeit in deze branche nog steeds. De omzet die online binnen de detailhandel is gemaakt, nam in de eerste acht maanden van dit jaar met een vijfde toe in vergelijking tot dezelfde periode in 2014.

In 2015 heeft 90 procent van de Nederlandse bedrijven met tien of meer werknemers een eigen website. In veel gevallen vooral om hun producten en prijzen te presenteren. De websites worden ook vaak gebruikt om te verwijzen naar de sociale media die het bedrijf in kwestie gebruikt.

Bron: nu.nl

Ontvang elke maand onze tips & trucs in je mailbox.