Tips Online Strategieën

24-06-2016

Dit artikel is geschreven door:

Online strategieën bedenken is een heel belangrijk punt geworden in de media- en marketingwereld. Iedereen heeft het nodig. Elke website die economisch is ingesteld, social media en fora’s. Hoe zit het in elkaar? Hoe kan het jou helpen? Wij van Accent Interactive geven je tips om je website te verbeteren.Heb je hulp nodig om een online strategie voor je bedrijf te ontwikkelen, Neem dan contact met ons op, wij denken graag met je mee.

Je wilt zo efficiënt en zo succesvol mogelijk zijn. Dat betekent dat je een goede strategie moet hebben, een plan. Wie onvoorbereid in de strijd komt, zal tijd en geld verliezen. Als je onvoorbereid bent, kan je erachter komen dat een andere volgorde handig was geweest of dat ze hun tijd beter hadden kunnen gebruiken en betere tools en dat andere handelingen voordeligere gevolgen hadden voor de website en het bedrijf. Er zijn daarom 3 belangrijke principes waar wij over gaan praten.

Wat is het doel?

Het is erg belangrijk om een doel te hebben. Wil je graag dat je website voor een bepaald doel draait, moeten daar al je keuzes om draaien. Zo'n keuze maak je door verschillende vragen aan jezelf te stellen. Is het een winstgevend project? Wat voor soort van media wordt het? Een website, social media of een forum? Heeft het een bepaald thema? Wat is het belangrijkste wat je wilt bereiken met deze website/media? Je kan ook kijken naar ontwikkelingen van je project zoals globalisering. Je product uit te breiden op internationaal schaalniveau.

Het is hierbij belangrijk om je met de trends bezig te houden. Wat is je doelgroep? Probeer zoveel mogelijk relevante informatie voor deze doelgroep te maken. De laatste vraag is: Hoe kan ik mijn bedrijf zo goed mogelijk verbeteren online? Kan een online strategie het beste uit je product halen en je einddoel makkelijker te bereiken maken? Is het een goed middel om je verkoop te laten stijgen?

Afwegen

Het is nu belangrijk om te kijken wat de organisatie wil. Als je dat weet kan je dat vergelijken met wat je doelgroep wilt. Dit doe je in zelf bedachte groepen zoals bijv.: Informeren, verkopen en communicatie. Eerst geef je bepaalde groepen prioriteiten. Zo bespaar je tijd, dus geld. Hierna ga je kijken hoe je deze groepen wilt invullen. Waar wil je jouw groepen op baseren? Vind je klantgericht belangrijk of deel je het liever op je eigen manier in? Welke manier Compromissen maken is natuurlijk aangeraden. Zodat jij je eigen beleid nog steeds kan doorvoeren, maar het product nog steeds klantgericht is.

Online spectrum

Het laatste, maar zeker niet het onbelangrijkste is kiezen waar jij je focus het meest op legt. Er zijn verschillende mogelijkheden. Websites van partners, je eigen site, sub-websites, social media en open platformen. Allemaal hebben ze andere functies. Bijvoorbeeld websites van partners kunnen doorverwijzen naar jou, zoals bijvoorbeeld een een reisorganisatie die samenwerkt met een vat autoverhuurbedrijf of je kan er op adverteren en social media kan je handig gebruiken voor reclame en communicatie (voor consumeerders en medewerkers).

Nu je dit allemaal heb gedaan is het enige wat je nog te doen is te kijken hoe je de prioriteiten verdeeld, hoeveel urgentie elk project heeft en op welke volgorde je je project gaat indelen. Je bent nu klaar om je eigen internetstrategie te maken.

Ontvang elke maand onze tips & trucs in je mailbox.