Het algoritme van LinkedIn

Het algoritme van LinkedIn

 

Er is de laatste tijd veel over geschreven en over gespeculeerd: het algoritme van LinkedIn. LinkedIn vindt het belangrijk dat waardevolle informatie wordt gedeeld en straft spammers zoveel mogelijk af.

 

Waarde update

LinkedIn kijk daarbij naar het soort bericht dat je plaatst en kent waarde toe aan je update. LinkedIn beroordeelt daar of het gaat om:

• kwalitatieve content;
• een bericht met alleen tekst;
• een bericht met alleen een afbeelding;
• een bericht met alleen een video;
• een bericht dat een externe link bevat;
• een artikel.

 

Categorieën

Aan de hand van deze beoordeling wordt het bericht onderverdeeld in één van deze drie categorieën:

1. Spam
2. Lage kwaliteit
3. Geen spam

 

LinkedIn laat je bericht eerst zien aan een kleine groep mensen uit je contacten. Wordt je post geliket, gedeeld of reageren je contacten op je post, dan wordt je bereik uitgebreid. LinkedIn houdt niet van externe links. Het wil de mensen liever op het eigen platform houden. Als mensen je ontvolgen, je post verbergen of je post rapporteren als spam, dan heeft dit ook een negatief effect voor je zichtbaarheid.

Ontvang elke maand onze tips & trucs in je mailbox.