Nieuwsbrief

06-04-2011

Tien tips voor het schrijven van een goede nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een handig communicatiemiddel, waarmee je personeel of klantenbestand op de hoogte stelt van het laatste nieuws en tips. Een goede nieuwsbrief heeft waarde voor de ontvanger en leidt tot klantenbinding en verhoogde waardering van je bedrijf.Tips:
1. Doelgroep
Een goede nieuwsbrief geef je niet voor jezelf uit. Je probeert er de nieuwsgierigheid van de ontvangers mee te prikkelen. Wees je bewust van wie je doelgroep is en voor wie je de nieuwsbrief schrijft.

2. Geef waarde
Kies onderwerpen die interessant en waardevol zijn voor de ontvanger. Probeer niet alleen maar mensen binnen te halen, maar geef ook waardevolle informatie weg. Dat versterkt de klantenbinding en houdt de aandacht vast.

3. Doel
Wat is het doel van je nieuwsbrief? Bezoekers op je website? Zorg er dan voor dat je teksten zo spannend zijn, dat mensen het vervolg op je website willen lezen. Wil je een product verkopen, mail dan je interessantste aanbiedingen. Moeten mensen een actie ondernemen? Zorg ervoor dat deze zo duidelijk mogelijk is en laat alle overbodige info weg.

4. Roep op tot actie
Maak het de ontvanger makkelijk om producten te bestellen of informatie op te vragen vanuit de nieuwsbrief. Noem niet alleen een aanbieding, maar geef direct de link waar de aanbieding online is te bestellen.

5. Schrijfstijl
Hou het persoonlijk. Maak passende koppen, zodat de ontvanger in één oogopslag kan scannen wat de interessante onderdelen zijn. Vergeet de intro niet. Zorg ervoor dat het onderwerp van de nieuwsbrief de aandacht van de lezers trekt. Maak gebruik van afbeeldingen om je teksten te ondersteunen.

6. Maak korte artikelen
Wees beknopt. Gebruik korte zinnen, doe heldere mededelingen en neem gemakkelijke doorverwijzingen op naar andere pagina's of websites.

7. Controleer
Laat je teksten nakijken voor je ze publiceert. Schrijfvauten geven een uiters onprufesioenle indruk. Vermijd spelfouten en andere slordigheden, zoals links die niet werken.

8. Verschijn regelmatig
Verstuur de nieuwsbrief met een vaste regelmaat en op vaste tijdstippen. Het liefst tijdens kantooruren, want dan wordt mail het meest gelezen. Zijn bedrijven je doelgroep? Dan zijn de dinsdag, woensdag en donderdag de beste dagen. Maandag is iedereen druk en vrijdag werken veel mensen niet. De beste tijden zijn 11.00 's ochtends of 15.00 's middags, voor allebei de tijden geldt dat men de belangrijkste werkzaamheden heeft afgerond. Zaterdag is de slechtste dag om een nieuwsbrief te verzenden.

9. Spam niet
Stuur alleen nieuwsbrieven aan mensen die hebben aangegeven dat ze een nieuwsbrief willen ontvangen. Kort gezegd moet de ontvanger toestemming hebben gegeven om mail te verzenden. Meer informatie over spammen vind je op www.spamklacht.nl.

10. Maak het afmelden niet te moeilijk
Geef abonnees in elke mailing de mogelijkheid zich uit te schrijven. Het is niet alleen wettelijk verplicht de mogelijkheid te geven om af te melden, het is ook wel zo netjes.

Wil je ook op een snelle en effectieve manier je klanten bereiken? Meld je dan aan voor AccentMail, het gebruiksvriendelijk mailprogramma van Accent Interactive. Met één druk op de knop bereik je je gehele klantenbestand.

Speciale actie AccentMail: 29,50 per maand ex BTW.

Bel ons voor meer informatie: 0172-603130 of stuur een mail naar

⊕ 06-04-2011 gepost door Vanessa Tekelenburg

Ontvang elke maand onze tips & trucs in je mailbox.