Social Inbox van SocialSensr

Een handig initiatief van SocialSensr: de Social Inbox. Via dit platform beheer je eenvoudig al je mediakanalen en kun je gemakkelijk je campagnes monitoren. In deze blog leggen we je graag uit wat de Social Inbox is en wat je ermee kunt doen

Toevoegen

De Social Inbox geeft je op dit moment de mogelijkheid om drie accounts toe te voegen: die van Facebook, Twitter en LinkedIn.

Alles in één keer

Als je al je kanalen hebt toegevoegd, heb je automatisch een overzicht van deze profielen. In chronologische volgorde krijg je zowel de berichten in je Twitter- Facebook- en LinkedIn timeline te zien. Zo hoef je niet al deze websites apart te openen.

Workspace

In je Social Inbox kun je verschillende zogenaamde workspaces maken. Aan die workspaces kun je een selectie maken qua accounts die je toevoegt. Deze workspaces zijn heel handig als je één van je campagnes wilt monitoren. Een voorbeeld: je hebt voor je bedrijf drie verschillende campagnes lopen via zowel Twitter als Facebook, campagne A, campagne B en campagne C. Die wil je allemaal apart in de gaten houden. Het is dan handig om drie verschillende workspaces te maken. In je eerste workspace voeg je dan het Facebook-account en het Twitter-account van Campagne A toe. Op die manier kun je heel overzichtelijk elke campagne apart in de gaten houden. Is er veel interactie, worden de berichten veel gelezen enzovoort.

Zoektermen

In de workspace is het mogelijk om zoektermen in de gaten te houden. Stel dat jouw product “AccentInt” heet en je wilt weten hoeveel mensen op Twitter die term gebruiken. Maak dan een workspace aan gelieerd aan je Twitter-account en voeg als tweede optie toe dat je alle posts over de term “AccentInt wilt zien.

Contacten

Social Inbox is niet alleen handig voor beheerders van social media kanalen. Ook voor supervisors kan het gebruiken van dit platform goed uitkomen. Zo is er bijvoorbeeld een optie om alle profielen van één persoon te volgen via contacts. Op die manier heb je een overzicht van één specifiek persoon.

Trends, publiceren en analyseren

Social Inbox geeft je ook de mogelijkheid zelf posts te publiceren. Je hoeft alleen maar aan te klikken via welk account je het bericht wilt plaatsen. Dat kan ook op meerdere profielen tegelijk. Verder geeft het platform alle trends op het gebied van zoektermen aan. Je kiest zelf of je die per dag, week of maand wilt zien. Daarnaast werkt Social Inbox hard aan een nieuwe analyse optie die jou al het inzicht geeft in je campagnes.

Gratis proefperiode

Als je benieuwd bent geworden naar Social Inbox en wilt weten of het iets voor jou en je bedrijf is, kijk dan op http://www.socialsensr.com en schrijf je in voor de gratis proefperiode van dertig dagen.

Ontvang elke maand onze tips & trucs in je mailbox.