Beoordeeld met een 9.6 9.6
De ondergang van de one step checkout

De ondergang van de one step checkout

Het is nog maar een paar jaar geleden dat een one step checkout standaard in de requirements bijlage van elke Magento webshop aanvraag stond; een afrekenpagina voor een webshop waarbij het hele formulier op één pagina stond.

Nog steeds nemen wij bij Accent Interactive het technisch beheer over van webshops over waarin zo'n one step checkout staat. Ooit bedoeld om het gebruiksgemak op desktop te vergroten. Terwijl het mobiele bezoek van webshops inmiddels zo'n beetje overal op minimaal 60% ligt, en voor sommige van onze klanten zelf al op 85%.

Een one step checkout is op mobiel vaak alles behalve gebruiksvriendelijk. Je scrollt je gek, en als je beneden aan de pagina bent dan weet je al niet meer wat je boven hebt ingevuld. En dat dat is slecht voor de conversie.

Bovendien heb je voor de meeste e-commerce platformen plugins nodig om de hele checkout op één pagina weer te geven. En dat terwijl de belangrijkste plugins van je webshop - betaalproviders en verzendpartijen - óók op die pagina staan. Vooral bij updates van het platforms willen die nog weleens conflicteren met je One step checkout. Slecht voor je onderhoudsbudget.

Heeft je Magento webshop nog een one step checkout, neem even contact op: joost@accentinteractive.nl. Tien tegen één dat we nog veel meer kunnen verbeteren aan je conversie dan de checkout alleen :)