Hotjar: De tool voor conversie optimalisatie

Wat is hotjar?

Hotjar is een alles-in-één tool voor website optimalisatie. Deze tool onderzoekt het gedrag van website bezoekers en geeft waardevolle inzichten. Met heatmaps en sessie-opnames kunnen we feedback van gebruikers verzamelen en visuele inzichten krijgen. Hotjar levert gegevens die belangrijk zijn voor het identificeren van gebruikersproblemen, waardoor we weloverwogen beslissingen kunnen nemen voor de conversieoptimalisatie van de website op basis van de gegevens uit het onderzoek.

Waarom zou je deze tool gebruiken?

  • Begrijp het gebruikersgedrag: Het begrijpen van het gedrag van je bezoekers is waardevol. Met heatmaps en sessie-opnamen kunnen we zien waar bezoekers klikken, scrollen en vastlopen. Zo zien we hoe bezoekers zich gedragen op de website en wat wel en niet werkt.
  • Om problemen op je website snel te kunnen vinden, analyseren we het gebruikersgedrag en verzamelen we feedback. Of het nu gaat om verwarrende navigatie, langzame laadtijden of foutieve formulieren.
  • Conversie optimalisatie: Met behulp van Hotjar krijgen we inzicht in waar gebruikers afhaken op je website. Hierdoor kunnen we gerichte conversie optimalisaties uitvoeren, wat kan leiden tot een verhoging van de conversie. Dit kan leiden tot meer leads of andere gewenste acties.

Een slecht Hotjar onderzoek kan de betrokkenheid en conversie van de website negatief beïnvloeden. Het is daarom verstandig om een online marketingbureau met goede expertise in te schakelen. Dit bespaart tijd en geeft een heldere lijst met verbeteringen, en verlaagt de kans op een daling in betrokkenheid en conversie.

Hoe werkt Hotjar?

Hotjar is eenvoudig te installeren op je website. Zodra het is geactiveerd, begint het met het verzamelen van gegevens over het gedrag van je gebruikers. Wij raden aan om 2 tot 3 weken te wachten, zodat er voldoende gegevens zijn verzameld voor een analyse.

Hotjar heeft verschillende functies. Een van deze functies is Heatmaps. Met Heatmaps kun je zien waar gebruikers klikken en scrollen. Een andere functie van Hotjar is sessie-opnamen. Met sessie-opnamen kun je individuele gebruikers bekijken. Al deze functies kunnen je helpen bij de website optimalisatie.

Conversie optimalisatie, website optimalisatie, conversieoptimalisatie en meer leads genereren

Privacy van Hotjar

Het is indrukwekkend hoeveel gegevens verzameld kunnen worden, maar hoe worden deze data gebruikt? We vinden het belangrijk dat gegevens correct worden behandeld. Hotjar heeft filters om te voldoen aan de AVG. Wij maken standaard gebruik van deze filters. De bezoekers worden ook altijd anoniem weergegeven in de tool.

Een Hotjar analyse laten uitvoeren?

Het uitvoeren van een Hotjar analyse kan waardevolle inzichten opleveren voor elke website. Het begrijpen van je bezoekers is belangrijk. Dit helpt bij het verbeteren van je website. Het helpt ook bij het verhogen van conversie en gebruiksvriendelijkheid.

Meer leads genereren kan een reden zijn om een hotjar-analyse uit te laten voeren. Wij begrijpen het belang van conversie optimalisatie en hebben uitgebreide ervaring in het analyseren van jouw website gebruik. Als je hulp nodig hebt bij het verbeteren van jouw conversie, nodigen we je uit om contact met ons op te nemen.

Ben je benieuwd waar jouw bezoekers tegenaan lopen? 

Aarzel niet om contact op te nemen met Sarah! Je kunt een e-mail sturen naar info@accentinteractive.nl of ons telefonisch bereiken op 0172-603130 voor een gepersonaliseerde analyse. Laten we samen werken aan het behalen van jouw SEO-doelen!