// Eenvoudig communiceren

Ticketsysteem

Ticketsysteem Bugdrive, haal het maximale uit je organisatie

Ticketsysteem Bugdrive is een fraai en eenvoudig systeem om supporttickets van klanten te volgen. Bugdrive verzamelt informatie uit uiteenlopende bronnen en beheert dit allemaal op één locatie. Vervolgens kan op basis van prioriteit toegewezen worden en oplossingen aangeboden worden.

Bugdrive werkt als volgt. Je maakt voor elke melding een nieuw ticket aan. Dit kan op het ticketsysteem zelf of per e-mail.  Je ontvangt per e-mail meldingen over de voortgang van elk ticket.

Redactiesysteem

Waarom heb je een ticketsysteem nodig?

Wanneer je een helpdesk hebt voor een groter bedrijf, kunnen er flink wat vragen binnenkomen. Zeker als er ook nog meerdere kanalen zijn, is het van belang om een ticketsysteem te hebben. Een ticketsysteem is software waarmee klanten opgeslagen worden onder een zogenoemd ticketnummer. Zo is het makkelijk om terug te zoeken naar een specifiek geval of naam. Daarnaast kun je in een oogopslag zien hoe het ervoor staat met de afhandeling. Aan ieder ticket kan een tag meegegeven worden om de status weer te geven. Bijvoorbeeld: het gesprek loopt nog, het is opgelost of de klant moet nog een antwoord  krijgen.

 

Voordelen van een ticketsysteem:

Eenvoudig in gebruik Geschikt voor elk bedrijf Ongelimiteerd aantal projecten Tijdregistratie Overzichtelijk dashboard Filters

Helpdesk

Het ticketsysteem is ontworpen vanuit de gedachte dat een dienstverlener werkt in teams. Daarom is het eenvoudig om vanuit Bugdrive tickets naar teams en/of medewerkers toe te wijzen. Op elk moment heeft de helpdeskmedewerker inzicht in de status van alle meldingen via dashboards, filters en overzichten. Met een supportticketsysteem kunnen supportteams de communicatie met de klant stroomlijnen in een enkel ticket, allemaal binnen een georganiseerde workflow.

De gebruiker communiceert via het webportaal direct met de helpdeskmedewerkers. Handig, want zo heeft jouw hele helpdeskteam een uitstekend inzicht in de meldingen die zijn aangemaakt en kunnen deze afhandelen volgens de daarvoor gemaakte afspraken. Korte lijntjes en direct contact!

Adobe Commerce webshop

Wat is een ticket?

Een ticket bestaat uit:

  1. Een onderwerpBeschrijf hier zo concreet mogelijk waar het ticket over gaat. Bijvoorbeeld: PDF uploaden geeft foutmelding
  2. Een beschrijving. Hier kun je extra informatie geven die van belang is om het ticket te kunnen afhandelen. Denk hierbij aan:
    • De tekst van een foutmelding die je op je scherm ziet.
    • De URL waar de fout optreedt.
    • o Welke stappen genomen moeten worden om de fout te reproduceren.
      Bijvoorbeeld:

      • Bewerk een artikel in het CMS
      • Klik op Upload afbeelding
      • Foutmelding: U kunt geen bestand van dit type uploaden
  3. Een prioriteit.
    • Laag: er is een uiterlijke of tekstuele aanpassing nodig.
    • Normaal: er treedt een fout op.
    • Hoog: een pagina reageert niet.
    • Kritiek: een kritieke pagina of meerdere pagina’s reageren niet.
  4. Een status.
    • Open: de status van een nieuw ticket
    • Behandeling: een medewerker is aan het ticket bezig.
    • Test: de oplossing wordt door ons of jou op de juiste werking getest.
    • Opgelost: het ticket is opgelost. Als de oplossing niet juist is dan kun je het ticket weer openen door de status op Open te zetten.
  5. Bijlagen. Hier kun je bestanden uploaden, zoals screenshots of Excel-bestanden. Klik hiervoor op het uploadvak, of sleep de bestanden eenvoudig uit je explorer in het vak.

Accent Interactive HQ

Wil je meer weten?

Neem nu vrijblijvend contact op met ons. We helpen je graag verder! Stuur een mail naar info@accentinteractive.nl of bel direct naar +31 172 603 130.

Plan een meeting

Onze awards & keurmerken

  • Full Service Internetbureau
  • Magento webshop
  • FD Gazellen 2021
  • Full Service Internetbureau Alphen aan den Rijn
  • Magento webshop
  • Magento webshop
  • Leadinfo Certified Partner
  • Fonk100 award 2020
  • Maatwerk website Fonk