Online marketing

Online strategie

Een online strategie kan onderdeel zijn van een groter bedrijfs- of marketingplan en wordt vaak ontworpen om de algemene doelen en doelstellingen van een organisatie te ondersteunen en te versterken. De specifieke tactieken en strategieën die als onderdeel van een online strategie worden gebruikt, hangen af van de doelen van de organisatie en het doelpubliek.

Online strategie website

Wat is de meerwaarde van een online strateeg?

  1. Expertise: Wij hebben gespecialiseerde kennis en ervaring in het creëren en implementeren van online strategieën. Daarnaast kunnen we waardevolle inzichten en aanbevelingen geven om ervoor te zorgen dat jouw organisatie haar online doelen bereikt.
  2. Tijdbesparing: Het ontwikkelen en implementeren van een online strategie kan tijdrovend zijn. Door ons in te huren, kan jij je richten op andere aspecten van het bedrijf.
  3. Kosteneffectief: Wij kunnen jullie helpen om de meest kosteneffectieve tactieken en strategieën te identificeren om jullie online doelen te bereiken, wat op lange termijn mogelijk geld kan besparen.
  4. Verbeterde resultaten: Wij kunnen ervoor zorgen dat jouw online inspanningen gericht en in lijn zijn met jullie algemene bedrijfsdoelstellingen, wat kan leiden tot verbeterde resultaten.
  5. Blijf op de hoogte: De digitale landschap verandert continu. Wij kunnen jullie helpen om op de hoogte te blijven en aan te passen aan nieuwe trends en technologieën.

Al met al kan het inhuren van een online strateeg jouw organisatie helpen om het internet en digitale kanalen effectief te gebruiken om jullie doelen te bereiken.

Waarmee kunnen wij je helpen?

Accent Interactive is een Full Service Internet Bureau dat je op verschillende manieren kan helpen met je online strategie. Enkele van onze diensten die we kunnen aanbieden om je online strategie te ondersteunen, zijn:

Websiteontwerp en -ontwikkeling Zoekmachineoptimalisatie (SEO) SEA CRO Social media marketing E-mailmarketing Analyse en rapportage
Online strategie webshop

Hoe gaan we te werk?

Er zijn verschillende stappen die we over het algemeen volgen bij het ontwikkelen en uitvoeren van een online strategie.

  • We beginnen met het definiëren van jullie doelen: Dit kan bijvoorbeeld het genereren van leads, het verhogen van de verkoop, het versterken van de merknaam of het vergroten van de online zichtbaarheid zijn.
  • Daarna gaan we aan de slag met een analyse. We voeren een grondige analyse uit op je huidige online aanwezigheid en prestaties. wat gaat er goed en wat kan er beter.  Als tweede maken we ook een analyse van je doelgroep, om te weten te komen wat hun behoeften en interesses zijn.
  • Hier vanuit ontwikkelen we een strategie. Gebruiken we de  de resultaten uit de analyse om een online strategie te ontwikkelen die gericht is op het behalen van jullie doelen. Tenslotte bepalen we welke kanalen het meest geschikt zijn voor jullie doelgroep en hoe je die kanalen het beste kunt gebruiken om je boodschap over te brengen.
  • Vervolgens maken we een plan. Dit is een  concreet plan van hoe we de online strategie willen uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat we of jullie een contentkalender opstelt, social media-posts plant of e-mailcampagnes opzet.
  • En dan actie. Het plan wordt door jullie of door ons uitgevoerd. Het is belangrijk dat het plan op een consistente manier wordt uitgevoerd. We houden de resultaten scherp in de gaten en passen het plan aan als waar nodig is om ervoor te zorgen dat je doelen behaald worden.
  • Als laatste is de stap van evaluatie. We voeren op regelmatige basis een evaluatie uit van jullie online activiteiten en resultaten. Om vervolgens de strategie en plan van aanpak te kunnen aanscherpen.
Orkun maakt een notitie tijdens meeting

Meer weten?

Neem nu vrijblijvend contact op met ons. Orkun helpt je graag verder!

Plan een afspraak