Ticketsysteem

Ticketsysteem Bugdrive, haal het maximale uit je organisatie

Ticketsysteem Bugdrive is een fraai en eenvoudig systeem om supporttickets van klanten te volgen, verzamelt uit uiteenlopende bronnen en deze allemaal op één locatie beheert. En vervolgens ze op prioriteit kan toewijzen en op te lossen. 

Je maakt voor elke melding een nieuw ticket aan. Dit kan op het ticketssysteem zelf of per mail.  Je ontvangt per mail meldingen over de voortgang van elk ticket.

 

Waarom heb je een ticketsysteem nodig?

Wanneer je een helpdesk hebt voor een groter bedrijf, kunnen er flink wat vragen binnenkomen. Zeker als er ook nog meerdere kanalen zijn, is het van belang om een ticketsysteem te hebben. Een ticketsysteem is software waarmee je klanten opgeslagen worden onder een zogenoemd ticketnummer. Zo is het makkelijk om terug te zoeken naar een specifiek geval of naam. Daarnaast kun je in één oogopslag zien hoe het ervoor staat met de afhandeling. Iedere ticket kun je namelijk een tag meegeven. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat het gesprek nog loopt, dat het is opgelost of dat de klant nog een antwoord moet krijgen.

 

ticketsysteem-accentinteractive

 

Voordelen ticketsysteem:

  • Eenvoudig in gebruik 
  • Voor elk bedrijf geschikt
  • Ongelimiteerd aantal projecten
  • Tijdregistratie
  • Overzichtelijk dashboard
  • Filters

 

Helpdesk

Het ticketysteem is ontworpen vanuit de gedachte dat een dienstverlener werkt in teams. Hierdoor is het eenvoudig om tickets naar teams en/of medewerkers toe te wijzen. Op elk moment heeft de helpdesk medewerker inzicht in de status van alle meldingen via dashboards, filters en overzichten. Met een supportticketsysteem kunnen supportteams de communicatie met de klant stroomlijnen in één enkel ticket, allemaal binnen een georganiseerde workflow.

De gebruiker communiceert via het webportaal direct met de helpdesk medewerkers. Handig want zo heeft jouw hele helpdesk team een uitstekend inzicht van de meldingen die zijn aangemaakt en kunnen deze afhandelen via de daarvoor gemaakte afspraken. Kortje lijntjes en direct contact.

 

Wat is een ticket?

Een ticket bestaat uit:

  1. Een onderwerp. Beschrijf hier zo concreet mogelijk waar het ticket over gaat, bijvoorbeeld: PDF uploaden geeft foutmelding
  2. Een beschrijving. Hier kun je extra informatie geven die van belang is om het ticket te kunnen afhandelen. Denk hierbij aan:
    • De tekst van een foutmelding die je op je scherm ziet.
    • De URL waar de fout optreedt.
    • Welke stappen we moeten nemen om de fout te reproduceren. Bijvoorbeeld:
      • Bewerk een artikel in het CMS
      • Klik op Upload afbeelding
      • Foutmelding: U kunt geen bestand van dit type uploaden
  3. Een prioriteit.
    • Laag: er is een uiterlijke of tekstuele aanpassing nodig.
    • Normaal: er treedt een fout op.
    • Hoog: een pagina reageert niet.
    • Kritiek: een kritieke pagina of meerdere pagina's reageren niet.
  4. Een status.
    • Open: de status van een nieuw ticket
    • Behandeling: een medewerker is aan het ticket bezig.
    • Test: de oplossing wordt door ons of jou op de juiste werking getest.
    • Opgelost: het ticket is opgelost. Als de oplossing niet juist is dan kun je het ticket weer openen door de status op Open te zetten.
  5. Bijlagen. Hier kun je bestanden uploaden, zoals screenshots of Excel bestanden. Klik hiervoor op het uploadvak, of sleep de bestanden eenvoudig uit je explorer in het vak.

 

Eenvoudig tickets insturen per mail

Je kunt een nieuw ticket aanmaken in Bugdrive zelf, maar ook door een mail te sturen. Je vindt het juiste mailadres onder elke project op het dashboard. Je moet de mail versturen vanaf het mailadres dat hoort bij je Bugdrive account. Je kunt op het dashboard ook een vCard downloaden van het project. Als je deze vervolgens opent op je computer dan worden de naam, emailadres en url van het project opgeslagen in je adresboek. 

 

Wil je meer weten?

Neem nu vrijblijvend contact op met ons. We helpen je graag verder! Stuur een mail naar info@accentinteractive.nl of bel direct naar 0172-603130

Meer weten ?

Wij adviseren je graag over jouw nieuwe website, applicatie, webshop, mailchimp marketing, of grafische vormgeving, Max Wegbrans praat je graag bij over de mogelijkheden.

Max Wegbrans

Max Wegbrans

Designer / Developer

+31 172 603130

Ontvang elke maand onze tips & trucs in je mailbox.